10:46

Czekoladowe szaleństwo

Jesienne wieczory, deszcz i wiatr, więc trzeba się jakoś pocieszyć.
U mnie formą pocieszenia jest jedzenie:D
Dlatego naszła mnie chęć na upieczenie muffinek - słodkich, czekoladowych. Jednym słowem - pysznych!

Ponieważ miałam ochotę na jakiś nowy przepis, poszukałam i oczywiście znalazłam:D




Gdzie znalazłam przepis? TUTAJ :)

Składniki:
150 g masła
150 g czekolady (może być gorzka, mleczna lub biała; użyłam mlecznej)
300 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki kakao
1 łyżka kawy zbożowej lub kakao (użyłam kawy zbożowej)
1 szklanka cukru (190 g)
1 łyżka cukru wanilinowego lub 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (użyłam cukru wanilinowego)
2 duże jajka
170 ml mleka

Masło roztopić i ostudzić. Czekoladę pokruszyć na jak drobniejsze kawałeczki.  Mąkę przesiać do miski razem z proszkiem do pieczenia, sodą, kakao i kawą zbożową. Ponownie przesiać i dodać cukier oraz cukier wanilinowy.
W osobnej misce jajka rozbełtać z mlekiem i dodać ekstrakt z wanilii (jeśli wcześniej nie dodano cukru wanilinowego).
Dodać mokre składniki do suchych i delikatnie wymieszać. Następnie dodać roztopione masło, a po chwili pokruszoną czekoladę. Wymieszać.
Formę do pieczenia muffinek wyłożyć papilotkami. Napełnić papilotki masą czekoladową do 3/4 ich wysokości. Piec przez ok. 25 minut w 190 stopniach.

SMACZNEGO:)

;*

A oprócz tego zgodnie z zasadami konkursu zamieszczam link do niego:

;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Krokusowe Przemyślenia , Blogger